פרסום ברדיו – זה עדיין עובד?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב, אם הם רוצים להגיע לקהל רחב, אם הם רוצים לזכות לחשיפה גדולה, אזי שעליהם להשקיע את מיטב תקציב הפרסום שלהם באינטרנט או בשלטי חוצות, במידה ויש להם אפשרות כספית אז יהיה נכון מצידם להשקיע גם בפרסום בתקשורת הכתובה.

אך האמת היא שכל הנתונים וההיגיון, מלמדים שמוטב להשקיע חלק משמעותי בפרסום דווקא ברדיו. אותו כלי ישן, שמלווה אותנו כבר עשרות שנים, הוא אחד מכלי הפרסום הטובים ביותר שעומדים לרשותנו. זאת כמובן בהנחה ואנחנו עושים את הפרסום בצורה נכונה ודואגים לפרסם בתחנות המתאימות.

לפני שנסביר מה זה אומר פרסום בצורה נכונה ובתחנות הנכונות, חשוב להדגיש, לא כל עסק זה יהיה נכון מבחינתו לפרסם בהכרח ברדיו, וגם אם כן, יש עסקים או בעלי מקצוע שיצטרכו לעשות את זה בצורה מאוד ממוקדת, כאשר מרבית הדגש יהיה על פרסום במקומות אחרים. עם זאת, חשוב שלא לוותר על ההשקעה בפרסום ברדיו, בגלל אפשרויות החשיפה.

כשאנחנו מדברים על אפשרויות חשיפה, עלינו לקחת בחשבון, כי פרסום ברדיו עוזר לנו מאחר ואנשים רבים בוחרים להאזין לרדיו בנסיעות, אנשים רבים מאזינים לרדיו בבית ובמקומות העבודה, לכך יש להוסיף שהיום ניתן להאזין לתחנות רדיו בכל מקום בעולם, דרך האינטרנט.

כיצד מפרסמים בצורה נכונה

התשובה היא מאוד פשוטה. צריך לבחור תחנות רדיו מתאימות על פי המיקוד שלהן. למשל, חברות אשר פעילות בכל הארץ ירצו לפרסום בתחנות רדיו ארציות, בתוכניות הכי פופולאריות. לעומת זאת, חברות שפועלות באופן ספציפי באזורים או ישובים מסוימים, יעדיפו מן הסתם למקד את הפרסום שלהן בתחנות רדיו אזוריות, בין אם זה בתוכניות פופולאריות או אחרות.

גם הבחירה מתי לשדר את הפרסומת היא שאלה של אפשרויות כלכליות. ככל שהתוכנית יותר פופולארית ויש לה קהל מאזינים גדול ורחב יותר, כך גדל הסיכוי שעלות הפרסום תהיה גבוהה יותר.

הפרסומת צריכה להיות פשוטה, ברורה, רהוטה ולא פחות חשוב כזו שנשארת בזיכרון, בין אם זה בזכות המילים, המסר או בזכות המנגינה. לכן צריך להשקיע זמן גם בתכנון ובניית המסר של הפרסומת.