שמאי מקרקעין מומלץ – כיצד מוצאים את השמאי הטוב ביותר עבורנו

אחד הדמויות החשובות ביותר לעסקאות נדל"ן, הוא שמאי מקרקעין. מדובר באיש שיבצע עבורנו הערכת שווי על מנת שנוכל לדעת האם ערך הנכס אכן שווה למחיר אותו אנחנו מתבקשים לשלם אם ברצוננו לרכוש אותו ומנגד, שמאי מקרקעין יספק עבורנו הערכת שווי בשביל שנוכל לדעת כמה עלינו לדרוש עבורו. בנוסף, שמאי מקרקעין עובד עם חברות ביטוח על כל תביעה שקשורה לתחום, וכן על מנת לספק הערכות שווי עבור פוליסות ביטוח על נכסים. 

מי שמחפש היום שמאי מקרקעין בישראל, לא יתקשה למצוא אחד כזה, שכן בישראל פועלים לא מעט שמאים עם התמחות בתחום של מקרקעין, השאלה היא כמובן כיצד אנחנו יכולים למצוא שמאי מקרקעין מומלץ. 

מן הסתם, יש לנו יכולת ליהנות מחוות דעת והמלצות על שמאים דרך אתרי אינטרנט שונים, כולל אתרים שעוסקים באופן ישיר בבעלי מקצוע בתחום השמאות וכן אתרים כלליים יותר, אנחנו יכולים למצוא גם שמאים דרך חברים, בני משפחה, ואנשי מקצוע בתחום. אך על מנת שנוכל לדעת בוודאות שאכן מדובר בשמאי שמשתלם לנו לעבוד איתו, עלינו לבחון אותו על פי פרמטרים שונים. 

פרמטרים לבחירה חכמה

ראשית, אנחנו צריכים להכיר את הניסיון שעומד לרשותו, כמה שנים הוא בתחום ועד כמה הוא נחשב לשמאי מקצועי. המלצות וחוות דעת יעזרו כאן, מאחר ואנחנו נוכל לדעת, האם מדובר בשמאי אמין, שמאי שאין לו אינטרסים אלא טובת הלקוח ועוד. 

שנית, חשוב שאנחנו נבחן את הערכת השווי שהוא מספק, על בסיס מה היא נקבעת, מומלץ במקרים מסוימים, למשל אם מדובר בנכס יקר, להזמין יותר מהערכת שווי אחת, בשביל לראות אם יש הבדלים משמעותיים בסכום שנקבע. 

שלישית, אנחנו צריכים לבחון את לוח הזמנים של השמאי, האם הוא יכול לספק לנו הערכת שווי תוך עמידה קפדנית בלוח הזמנים שלנו. עלינו לזכור, אם הוא יתעכב זה עלול לפגוע בביצוע העסקה ועלול לגרום לנו נזק משמעותי. 

ארבע, חשוב לבחון האם הוא מגיע ממשרד או שמא הוא פועל באופן עצמאי לבדו.