קורא ברקודים – לשם מה אנחנו צריכים את זה? 

Barcode reader

על כל מוצר שאנחנו מבקשים להכניס למערכת, במטרה לשווק אותו, או מנגד, כל מוצר שאנחנו מבקשים לקנות בתור צרכנים, הרי שאנחנו יכולים למצוא ברקוד אשר מורכב ממספרים או מצורה מסוימת. 

היום, כל אחד מאיתנו מכיר את הנושא של ברקודים, בין היתר בגלל שבאמצעות מכשירי סלולר אנחנו יכולים לסרוק את הברקוד בעצמנו ולקבל נתונים שונים, להיכנס לקישורים ספציפיים שקשורים לאותו ברקוד, או לבצע רכישות והזמנות דרכו.

אך עד שמכשיר הסלולר החכם הופיע בחיינו עם אפליקציות ייחודיות לסריקת ברקוד (בשילוב המצלמה שמותקנת על גבי הברקוד), הרי שכל התחום הזה היה מיועד בעיקר לאנשי מקצוע, בין אם מדובר בעובדי מחסן, מסדרי מדפים, קופאים וגורמים אחרים. המשמעות של שימוש בברקוד, ובפרט כל הנושא של קורא ברקודים הוא מאוד חיוני, בין אם זה לתפקוד השוטף של העסק ובין אם זה ליכולת שלו לספק ללקוחות מידע ונתונים מסוימים, וכן לעשות שימוש פנימי במידע זה. 

לפני שנסביר כיצד זה עובד בפועל, צריך להדגיש שאנחנו יכולים למצוא כל הזמן יותר ויותר שיפורים, יותר ויותר טכנולוגיות חדשות שנכנסו לתחום ומספקות לנו כלים ייחודים ושונים, בעזרתם אנחנו יכולים לעבוד ולנצל יתרונות שונים שטמונים בברקוד עצמו וכן ביכולת לקרוא אותו. אותם יתרונות, מאפשרים לכל מי שמשתמש בברקוד לצרכים שונים, החל מאנשים שאחראים על רכישת המלאי לעסק, סידורו במחסנים, העברתו למדפים ועד לקופאים שמעבירים את המוצר לפני תשלום, ליהנות מאופציות שונות וייחודיות, אשר הופכות את העבודה שלהם להרבה יותר פשוטה, הרבה יותר נוחה, וליהנות מנתונים הרבה יותר מפורטים 

כיצד קריאת ברקוד עובדת בפועל

כאשר אנחנו מכניסים מוצר חדש למערכת, כלומר, כשאנחנו מכניסים לשווק מוצר מסוים, אז הברקוד אשר מופיע עליו נרשם במערכת וכך כשסורקים אותו בעזרת מסוף ידני או מסוף נייח, אפשר לראות את כל הנתונים שהכנסנו אודות אותו מוצר. 

אלה יכולים להיות נתונים שקשורים למחיר, מפרט טכני או כל מפרט אחר, וכן זה נכון לגבי מבצעים, הנחות וכדומה. במקרים מתקדמים יותר, הרי שאפשר לראות האם הלקוח קנה בעבר מוצר דומה והאם זה מה שהוא באמת מחפש או שמא מדובר במוצר אחר. 

צריך לומר, זה לא מספיק שאנחנו נדביק ברקוד ולא מספיק שנדע להשתמש במסוף בצורה נכונה, אלא כל הנתונים שנמצאים אצלנו במערכת חייבים להיות תואמים לנתונים של המוצר. במילים אחרות, אם אנחנו רוצים להשתמש בצורה נכונה באופציות שעומדות לרשותנו, אז אנחנו חייבים לדעת למלא את כל הפרטים בצורה מדויקת, ברורה, ואמינה. 

לסיום נציין, השימוש בברקוד יכול לחסוך לנו הרבה מאוד זמן, יכול לשפר ברמה ניכרת את הקשר עם הלקוח ולספק לו הרבה יותר אמצעים וכלים ממה שהוא היה מקבל, אלמלא היינו משתמשים בו.