לא לכל חלל: לאיזה חללים מתאימות מנורות תקרה?

בעוד שבחלק מהחללים מנורות תקרה ירגישו נהדר, בחללי חדרים אחרים המנורה תרגיש מיותרת, אולי אפילו עושה יותר נזק מתועלת. אם אתם עומדים להתקין את מנורות התקרה בבית, יהיה חשוב קודם כל לבדוק עד כמה המנורות יתאימו. לאחר מכן, יהיה חשוב גם לבחור את המנורות הנכונות. 

עומדים להתקין מנורה בתקרה? לא בטוח שחלל החדר שלכם מצריך את זה, גם לא בטוח שהמנורה תחמיא לחלל החדר. אם למשל אתם מתגוררים בדירת חדר קטנה עם תקרה נמוכה מאוד, ייתכן שהמנורה תרגיש כאילו היא "מעמיסה" על עיצוב החדרון. תארו לכם שתתקינו מנורת מאוד גדולה בתקרה, שתופסת חלק נכבד מחלל החדר. באופן הזה, אתם תרגישו כאילו החלל מצטמצם ונהיה אפילו יותר קטן ממה שהוא היה לפני התקנת המנורה. 

הגדלת חלל החדר לעומת הקטנתו בעזרת מנורות תקרה

מנורות תקרה מעוצבות מגיעות במגוון גדלים ועיצובים שונים. בפועל, גודל מנורת תקרה משפיע על התחושה בחדר. אם החדר מאוד קטן והמנורה מאוד גדולה, זה בהכרח יגרום לחדר להרגיש קטן יותר. ככה גם יקרה אם תרהטו את הדירה הקטנה בעזרת רהיטים מסיביים וגדולים. 

אם יש לכם דירה קטנה ואתם בכל זאת רוצים להתקין מנורה מעוצבת לתקרה, אתם יכולים לבחור במנורה בגודל יחסית קטן. כך תוכלו להנות גם מעיצוב משודרג בדירה וגם מתחושה של הגדלה מסוימת של חלל החדר. אז הטיפ הוא: התאמת גודל גופי התאורה לגודל חלל החדר. 

חדרים קטנים עם מנורות תקרה מעוצבות 

מנורות תקרה מעוצבות לעיתים מיוצרות במידות שאינן מתאימות לחללי חדרים קטנים. אם אתם מעוניינים להתקין את מנורת התקרה בחדר של כ-25 מ"ר ומטה, יהיה כדאי לחשוב פעמיים. אם התקרה מאוד גבוהה (כמו הבנייה הערבית בת"א יפו למשל), ייתכן שמנורת התקרה דווקא תתאים במיוחד. 

אם חלל החדר הוא גם קטן וגם בעל תקרה נמוכה, עדיין יהיה אפשרי לבחור בהתקנת מנורת תקרה. אבל יהיה חשוב לוודא שאתם רוכשים את בית המנורה במידות המתאימות לגודל החלל. ההמלצה היא: גופי מנורה בגדלים של כ-30 – 55 ס"מ בממוצע. 

באילו חללי חדרים כן אפשרי להתקין מנורות תקרה?

אם אתם מעוניינים לעצב אולם אירועים למשל, בהחלט אפשר להשתמש במנורות תקרה. במקרה זה, יהיה אפשרי גם להתקין נברשות מעוצבות וגדולות במיוחד. כלל אצבע הוא, שככל שחלל החדר גדול יותר, ככה יהיה ניתן להתקין מנורת תקרה גדולה יותר. גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת הגודל הפיזי של המקום. 

בין אם אתם מעוניינים להתקין מנורת תקרה מסוג כזה או אחר, אנחנו נמליץ לכם תמיד לערוך מחקר שוק והשוואת מחירים בין המנורות. תוכלו לגלות הבדלים ניכרים בין המשווקים השונים, מה שמתבטא לבסוף בכיס של הצרכן. וזו הסיבה לכך שמומלץ לערות מחקר שוק ולברר מראש את מחירי המנורות הממוצעים.